Ciasteczka korzenne z pomarańczową nutą (wegańskie)


Wegańskie ciasteczka korzenne z pomarańczową nutą

/przepis własny, składniki na około 25 małych ciasteczek/

- 1 szklanka mąki pszennej 
- 1 łyżka otrębów pszennych
- 1/2 szklanki cukru pudru
- 3 łyżki oleju kokosowego (płynnego)
- 2 łyżki przyprawy korzennej 
- 2 łyżki lodowatej wody
- szczypta soli
- szczypta pieprzu
-  szczypta sody
- kilka kropel (2-3) naturalnego ekstraktu pomarańczowego (do kupienia w sklepach ze zdrową żywnością)

dodatkowo:
- gruby cukier perlisty do posypania ciasteczek
-  2 łyżki mleka migdałowego

Mąkę oraz otręby przesiałam do miski, wsypałam również cukier puder oraz sodę i przyprawy.
Wlałam płynny olej kokosowy, lodowatą wodę, ekstrakt i zagniotłam zwarte ciasto.
Zawinęłam je w folię spożywczą i schowałam na 1 h do lodówki.
Po tym czasie rozwałkowałam ciasto i wykrawałam z niego kształty za pomocą tych foremek.
Pozostałe skrawki ciasta znów zagniatałam i również z nich wycinałam kształty- i tak aż do wyczerpania ciasta :)
Ciasteczka układałam na płaskiej blasze od piekarnika, smarując je za pomocą pędzelka mlekiem migdałowym i posypując grubym cukrem.
Rozgrzałam piekarnik do 180 stopni C. (bez termoobiegu) i piekłam w nim moje ciastka przez 5-6 minut.
Ciasteczka należy zdejmować z blachy po ich całkowitym wystudzeniu.
Smacznego!





Uwagi:
 Każdy piekarnik grzeje inaczej, czasem wystarczy 1 minuta żeby ciasteczka totalnie się przypaliły. Jeśli Twoje ciastka mają zawisnąć na choince, pamiętaj o zrobieniu im dziurek za pomocą wykałaczki jeszcze przed pieczeniem!
Ciasteczka delikatnie się "kurczą" podczas pieczenia.
Do pieczenia użyłam tych foremek.




 Śledź mój profil na Facebooku i  Instagramie!

______________________________♥_________________________

8 komentarzy

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

jestem na instagramie