Recenzja książki Weekend Katie i zdrowy deser gryczany


Kilka dni temu stałam się posiadaczką drugiej już książki Katie Quinn Davies, tym razem pod tytułem "What Katie Ate: Weekend Katie". Jak zwykle zachwyciłam się przepięknymi! fotografiami autorki. Katie to utalentowana projektanka graficzna z Sydney, która w ostatnich latach całkowicie poświęciła się fotografii kulinarnej. Jej cudny blog What Katie Ate cieszy się ogromną popularnością i uznaniem wśród czytelników z całego świata. Katie jest twórczynią tzw. "brudnego stylu" w fotografii kulinarnej. Na jednym zdjęciu coś się rozsypało, na drugim ciasto wygląda na wyraźnie spieczone, a na jeszcze innym ze szklanki wylewa się sok. Stylizacje wyglądają na przypadkowe, w rzeczywistości zaś są dopracowane w najmniejszym szczególe.

Kontynuacja bestsellera "What Katie Ate" to mnóstwo przepisów na proste dania, w których główną rolę grają sezonowe produkty.
Znajdziemy w niej tematyczne receptury na weekend w Dolinie Barossa, we Włoszech, Dublinie, Meksyku czy pomysły na  babski lunch. Książka posiada w odróżnieniu od tej pierwszej dużo czystsze i jaśniejsze grafiki, tematyka zdjęć jest wiosenno-letnia. Tym razem autorka postawiła na kwieciste i roślinne dekoracje, jasne wnętrza i plenery a także lekkie receptury. I bardzo dobrze! :)
....
Przeglądając książki kulinarne, takie jak ta zawsze mam ochotę na coś pysznego.
Umilaczem w podziwaniu nowego "dziecka" Katie stał się pyszny i zdrowy deser na bazie gryczanej granoli i  owoców.


Gryczano-owocowy deser 

gryczana granola:

- 1 szklanka płatków owsianych błyskawicznych
- 1/2 szklanki kaszy gryczanej niepalonej
- 1 łyżeczka siemienia lnianego
- kilka całych migdałów
- garstka susznej żurawiny
- kilka suszonych jabłek
- 2 łyżki soku jabłkowego
- 3 łyżeczki syropu z agawy
- 1 łyżka oleju kokosowego
- szczypta lub dwie cynamonu
-  ziarenka z 1/3 laski wanilii

pozostałe składniki:
- truskawki i brzoskwinie
- jogurt naturalny

Suche składniki granoli (kaszę gryczaną, płatki owsiane, siemię lniane, migdały, suszone jabłka i żurawinę) wsypałam do dużej miski i dokładnie wymieszałam.
Piekarnik rozgrzałam do 150 st.C (z termoobiegiem). Na płaskiej blasze do pieczenia rozłożyłam pergamin i przełożyłam składniki granoli, uważając aby zrobić to w miarę równomiernie.
W szklance wymieszałam sok jabłkowy, syrop z agawy, płynny olej kokosowy oraz przyprawy- cynamon i wanilię. Polałam tak przygotowaną mieszanką składniki granoli.
Piekłam w piekarniku przez 25 minut, co jakiś czas mieszając, aby się nie przypaliła. Wyjęłam ją z piekarnika, po czym przełożyłam do dużego słoika.
Owoce umyłam, obrałam i pokroiłam na kawałki.
Do szklanki przełożyłam kilka łyżeczek jogurtu naturalnego, dodałam owoce i posypałam granolą.
Smacznego!:)


Śledź mój profil na Facebooku i  Instagramie!

______________________________♥____________________________

2 komentarze

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. Faktycznie zdjęcia w książce są przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie wolę drugą publikacje - jasną i kwiecistą. W pierwszej było za dużo siermiężności. Zdjęcia i przepisy wołają, aby coś pysznego upichcić.

    Pozdrawiam
    A.D

    OdpowiedzUsuń

jestem na instagramie