Bezglutenowe tartaletki z kremem i owocami


Jesteś na diecie bezglutenowej?
W takim razie mam dzisiaj dla Ciebie super przepis na pyszne babeczki!
 A jeśli.. wcale nie musisz ograniczać glutenu, to też Ci go polecę.
Na szczęście wśród bliskich mi osób nikt nie musi być na tak restrykcyjnej diecie, ale.. nie zmienia to faktu, że czasem warto wprowadzić nowe smaki. Wszyscy próbujący je byli zgodni co do jednego- taka wersja tartaletek była zdecydowanie bardziej orzechowa, lżejsza i oczywiście mega pyszna.  Na wiosnę jak znalazł!:)


Bezglutenowe tartaletki z kremem i owocami
( 10 sztuk) 

krem:
- 250 ml mleka 3.2 %
- 3 żółtka
-63 g drobnego cukru
-20 g mąki bezglutenowej
-pół laski wanilii rozciętej wzdłuż
-trochę cukru pudru lub masła

ciasto:
- 3/4 szklanki mieszanki mąk bezglutenowych ( u mnie: migdałowa i ryżowa)
- 1/4 szklanki zmielonych w blenderze orzechów pistacjowych
- 100 g masła
- 1 żółtko
- 2 łyżki cukru pudru
- szczypta soli

dekoracja:
-kiwi
- brzoskiwnie
- kwiatki bratka ogrodowego

dodatkowo:
- 1 łyżka zmielonych  orzechów pistacjowych
- 1 łyżka masła
- 1 łyżka cukru pudru

Z mąki, zmielonych pistacji, cukru, masła, soli i jednego żółtka zagniatamy jednolite ciasto.
Zawijamy je w folię spożywczą i wstawiamy do lodówki na 1h.
Po tym czasie wyjmujemy je, rozwałkujemy na stolnicy i wykrawamy 10 kółek za pomocą szklanki.
Foremki do tartaletek smarujemy masłem, posypujemy zmielonymi orzechami, wypełniamy ciastem i nakłuwamy widelcem.
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopniu C. około 15- 18 minut.
Studzimy i wyjmujemy z foremek.
Roztrzepujemy w misce żółtka z jedną trzecią cukru do uzyskania konsystencji rzadkiego kremu. 
Dodajemy mąkę i mieszamy trzepaczką, aż się całkowicie wchłonie.
W rondelku podgrzewamy mleko z resztą cukru i połową laski wanilii. 
Gdy tylko mleko zacznie się gotować, wlewamy je do żółtek, jednocześnie mieszając.
Gdy składniki się dobrze połączą, przelewamy wszystko z powrotem do rondla.
Na średnim ogniu doprowadzamy do wrzenia, cały czas mieszając trzepaczką. Gotujemy przez 2 minuty, bez przerwy mieszając, następnie przelewamy do miski i wyjmujemy laskę wanilii.
Aby zapobiec powstaniu kożucha, posypujemy po wierzchu cukrem pudrem. 
Przekładamy krem do szprycy i wypełniamy nim kruche spody babeczek.
Owoce myjemy. 
 Kiwi i brzoskiwnie obieramy. Kroimy w plasterki i dekorujemy. Na samym końcu wierzch każdej babeczki wykańczamy kwiatkiem.
Smacznego! 


Śledź mój profil na Facebooku i  Instagramie!

______________________________♥____________________________

3 komentarze

Dziękuję za komentarz. Wszystkie z uwagą czytam, choć nie zawsze mogę odpisać. Jeśli masz jakieś pytanie napisz na maila waniliowachmurka@gmail.com
Zapraszam też na fanpejdż Waniliowej Chmurki na Facebooku.

  1. Wyglądają tak wspaniale, że siedzę i czuje jak mi ślina po brodzie cieknie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają przepysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja nie jestem ale i tak bym zjadła<3; )

    OdpowiedzUsuń

jestem na instagramie